Oferta edukacyjna
Nasza oferta...
Nasze przedszkole, zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego określoną w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 2017r., realizuje następujące cele:
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym
i poznawczym obszarze jego rozwoju. - Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
- Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
- Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
- Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń
i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań. - Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
- Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i b ezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
- Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
- Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
- Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania
i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy. - Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
- Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
- Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian
i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju. - Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
- Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego – kaszubskiego.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.
Dla zapewnienia dzieciom optymalnych możliwości rozwoju i dobrego przygotowania się do podjęcia obowiązku szkolnego zadbaliśmy o odpowiednie warunki w jakich odbywać będą edukację przedszkolną. Świadomie zdecydowaliśmy o kameralnej formie prowadzenia przedszkola, ponieważ pozwala ona na dokładne poznanie potrzeb i możliwości dzieci, stałe dostosowywanie działań do aktualnych potrzeb grupy, bardzo bliską współpracę z rodzicami, łatwość nadzoru nad prawidłowością przebiegu procesu dydaktyczno-wychowawczego, stałe monitorowanie jego efektów.
Przedszkole pracuje jako jedna, mieszana wiekowo grupa.
Część zajęć edukacyjnych prowadzona jest wspólnie dla całej grupy, część odbywa się w podgrupach wiekowych lub grupach zainteresowań. Jest także wiele czasu na pracę indywidualną z każdym z dzieci, dającą możliwość rozwijania uzdolnień bądź wyrównywania deficytów. Dzieci mają także czas na zabawy dowolne, które odgrywają niebagatelną rolę w prawidłowym przebiegu rozwoju każdego przedszkolaka :-)
Przedszkole, prócz programu edukacyjnego realizowanego przez nauczycielki pracujące z dziećmi, zapewnia także zajęcia dodatkowe: naukę języka angielskiego, rytmikę, plastykę. Przynajmniej raz w miesiącu odwiedzają nas teatry, przedstawiciele ciekawych zawodów, odbywają się koncerty lub inne interesujące spotkania. Dzięki aktywności pracujących z dziećmi nauczycielek i zaangażowaniu rodziców dzieci mają także okazję przezyć niezwykłe chwile, kiedy to ich rodzice stają się aktorami wystawiającymi sztuki teatralne.
Nasze przedszkole proponuje również program adaptacyjny dla dzieci, które rozpoczynają edukację przedszkolną w naszej placówce. Jego termin, przebieg i długość trwania ustalamy indywidualnie dostosowywując się do potrzeb dziecka i możliwości rodziców.